CTA – dlaczego jest tak istotne?

cta

Call to action, czyli wezwanie do działania to skuteczny sposób na pozyskiwanie nowych klientów w sieci. Pomimo swojej efektywności pozostaje niedoceniany i niestosowany przez wielu przedsiębiorców. Wyjaśniamy, dlaczego warto skorzystać z CTA.

CTA – podstawowe informacje

W większości przypadków przedstawiany rodzaj wezwania do działania występuje w formie ikon z linkami. Ponadto wiele osób korzysta z Call to action w postaci zwykłego tekstu zachęcającego do dalszego zapoznawania się z treścią zawartą na stronie. W tym drugi przypadku warto postawić na czytelny i łatwy w odbiorze komunikat stanowiący swoistą przynętę dla użytkowników danej witryny. Ponadto CTA jest stosowane w mailach reklamowych, a skuteczność tego rozwiązania została potwierdzona przez wyniki wielu analiz. Wiele osób korzysta z opisywanego rozwiązania w trakcie tworzenia banerów reklamowych oraz podczas prowadzenia kampanii Google Ads.

Skuteczne CTA – czyli jakie?

Skuteczność CTA jest zależna od kilku czynników, które należy wziąć pod uwagę podczas jego tworzenia. Pierwszą zasadą, jaką należy się kierować, jest produkowanie zwięzłych i transparentnych haseł, które będą trafiały w gusta docelowej grupy odbiorców. Ponadto, tworząc skuteczne CTA, trzeba pamiętać o takich kwestiach jak:

  • ukazywanie korzyści – w wielu przypadkach efektywne wezwanie do działania przedstawia część korzyści wynikających ze skorzystania z oferowanych produktów lub usług. Jasno przedstawione profity zachęcają bardzo dużą grupę odbiorców.
  • konkretny przekaz – innym skutecznym rozwiązaniem jest bezpośrednie kierowanie do określonej podstrony.
  • bezpośredniość – zwroty Call to action umożliwiają zwracanie się wprost do klienta. Przykładowo można stosować takie wyrażenia jak: „sprawdź naszą ofertę”, „porównaj wyniki” lub „skorzystaj z naszych rabatów”.
  • słowa klucze – jak wiadomo, we współczesnym marketingu niektóre słowa przedstawiają wysoką wartość znaczeniową. Wielu klientów skusi na widok takich słów jak: promocja, okazja, rabat lub gratis.