Czym jest Google Data Studio?

Google Data Studio

Google Data Studio posiada wszystkie podstawowe elementy typowego narzędzia analityki biznesowej, a mianowicie:

  • Konektory.
  • Sposoby zarządzania informacją.
  • Dokonywanie obliczeń.
  • Wizualizacja informacji.
  • Funkcje interaktywne.
  • Publikacja.

Cechy konektorów

Konektory to źródła informacji, z którymi usługa pozwala połączyć się użytkownikowi. W tym narzędziu są one podzielone na konektory oferowane przez Google oraz konektory od deweloperów zewnętrznych.

Przyjrzyjmy się pierwszemu rodzajowi łączników. Wiele z nich jest przeznaczonych dla produktów Google (np. Google Analytics i YouTube). Otrzymasz również narzędzia do obsługi baz danych oraz źródło danych do wgrywania plików csv.

Wszystkie te złącza są całkowicie darmowe, natomiast narzędzia innych firm są dostępne za opłatą. Nie jest oczywiście możliwe przetestowanie działania i dostępności wszystkich stworzonych złącz. Założenie jest jednak takie, że będziesz płacił albo za korzystanie ze źródła danych, albo za korzystanie z usługi, dla której konektor jest przeznaczony.

W każdej sytuacji nie zaszkodzi mieć około 300 konektorów dostępnych u partnerów, a lista takich narzędzi stale się powiększa. Jednak Google Data Studio jest dostępne za darmo, więc płacisz tylko za te złącza, które są naprawdę przydatne i potrzebne.

Zasady publikowania

Publikowanie w tej usłudze jest podobne do udostępniania w Google Docs, arkuszach kalkulacyjnych i innych narzędziach. Użytkownicy mogą dodawać swoich pracowników do raportów, używając ich e-maili lub nazwisk oraz ustawiać uprawnienia dla pracowników, którzy mogą zarówno przeglądać, jak i edytować informacje. Masz również możliwość wymiany linków, która jest jak najbardziej bezpieczna. Raport może być edytowany przez Twojego pracownika lub każdego, kto otrzymał link.

Inną przydatną opcją jest osadzanie raportów na stronach internetowych i we wpisach na blogu. To nie są tylko raporty, którymi można się podzielić z innymi. To przydatne narzędzie do współpracy, które pozwala tworzyć dashboardy z innymi osobami (muszą mieć dostęp do informacji w ramach swojego konta).