Czym jest i jak działa Google Smart Bidding?

Smart Bidding

Jeśli jesteś zaznajomiony z najnowszymi trendami Google, to zapewne słyszałeś już o Smart Shopping oraz Smart Bidding.

Natomiast jeśli dopiero zaczynasz w świecie PPC, słowa „automatyczny” i „licytacja” mogą brzmieć przerażająco w tym samym zdaniu.

W tym artykule powiemy Ci wszystko, co musisz wiedzieć o Google Smart Bidding, abyś mógł zostawić swoje cenne kampanie pod opieką Google, oszczędzając swój czas.

Czym dokładnie jest Smart Bidding?

Smart Bidding (o czym więcej na https://sempai.pl/blog/smart-bidding-smart-shopping-tips-tricks/) to zestaw różnych strategii automatycznego licytowania, które wykorzystują uczenie maszynowe, aby pomóc reklamodawcom osiągnąć ich cele.

Ręczna cena za kliknięcie była jedną z najczęstszych taktyk optymalizacji reklam Google dla wielu reklamodawców w przeszłości. Jednak dzięki inteligentnym opcjom ofertowym Google, Twoje konto może osiągnąć nowe szczyty, o których nawet nie wiedziałeś.

Różne rodzaje inteligentnych ofert można znaleźć w ustawieniach ofert kampanii, jak na poniższym zrzucie ekranu. Każdy z nich nadaje priorytet innym metrykom i optymalizuje Twoją kampanię pod kątem maksymalnych wyników w danej kategorii.

Dlatego ważne jest, aby unikać metryk próżności i upewnić się, że Twoja strategia przypisywania bidów jest zgodna z właściwymi priorytetami dla Twoich kampanii.

Smart Bidding VS manualna cena za kliknięcie

Decydując się na użycie inteligentnej licytacji lub ręcznej ceny za kliknięcie, należy wziąć pod uwagę kilka czynników.

Przede wszystkim musisz ocenić następujące aspekty na swoim koncie:

  • Czy masz historię danych na swoim koncie?
  • Czy dane dotyczące wartości konwersji są prawidłowo importowane na konto?
  • Czy Twoje śledzenie konwersji jest ustawione prawidłowo?

Jeśli możesz odpowiedzieć „tak” na wszystkie powyższe pytania, musisz wypróbować opcje inteligentnych ofert. Natomiast jeśli nadal wahasz się, czy wypróbować Smart Bidding, ponieważ nie chcesz, aby Google kontrolowało Twoje oferty, zapewniamy, że nadal możesz kontrolować wybrane cele i ustawiony maksymalny limit ceny za kliknięcie.

Powodem, dla którego maksymalna cena za kliknięcie i inne podobne parametry są tak ważne dla poczucia bezpieczeństwa menedżera PPC, jest to, że stanowią one twardą granicę w przypadku, gdy kampania wymyka się spod kontroli.