Mierzenie skuteczności reklamy internetowej

Mierzenie skuteczności reklamy internetowej

‍Jeśli inwestujesz w reklamę online, prawdopodobnie chcesz wiedzieć, czy to się opłaca. Dlatego wielu reklamodawców szukać zwrotu z inwestycji (ROI) jako podstawowej miary skuteczności. To brzmi prosto, ale obliczanie ROI może być trudne. Reklama internetowa ma wiele różnych KPI (kluczowych wskaźników wydajności), i dowiedzieć się, jaka wartość przypisać do każdego z nich podczas pomiaru ROI jest trudne. Oto kilka wskazówek na temat mierzenia skuteczności kampanii internetowej.

Ustalenie sytuacji wyjściowej za pomocą danych jakościowych

Jeśli patrzysz na to, jak dobrze radzą sobie Twoje reklamy, pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest spojrzenie na metryki non-ROI. Na przykład, jeśli zauważyłeś, że ludzie klikają reklamy częściej niż wcześniej, to może wskazywać, że reklamy są bardziej skuteczne. Jeśli zauważyłeś spadek liczby kliknięć, może chcesz zatrzymać i ponownie ocenić swoją strategię reklamową, aby zobaczyć, co można zrobić lepiej. Możesz również zbadać cyfrowe KPI reklamy, stawki za kliknięcie (CTR) i średni koszt za kliknięcie (CPC). Pamiętaj, aby uwzględnić sezonowość i trendy z poprzednich lat, aby upewnić się, że liczby są dokładne.

Śledzenie ROI dla reklam internetowych

Śledzenie ROI dla reklam internetowych

Możesz zmierzyć zwrot z inwestycji (ROI) swoich reklam cyfrowych za pomocą kilku prostych obliczeń. Po pierwsze, musisz określić swój koszt za przejęcie (CPA). Następnie obliczysz swój koszt za kliknięcie (CPC). Następnie, po prostu odejmij CPC od CPA, aby uzyskać ROI. Na przykład, powiedzmy, że chcesz kupić reklamę na Facebooku, który kosztuje 5 złotych za kliknięcie. W celu wygenerowania sprzedaży ustawić docelowy CPA 100 złotych. Reklama generuje 10 kliknięć, a jeden zakup na 100 złotych. Twój ROI będzie 95 zł, lub 95% zysku. Pamiętaj jednak, że są to tylko średnie. Twój ROI może być znacznie wyższy lub niższy w zależności od kampanii.