Spojrzenie na zalety i wady reklam TikTok

Spojrzenie na zalety i wady reklam TikTok

W ciągu ostatnich kilku miesięcy widzieliśmy wiele uwagi wokół TikTok i jego modelu monetyzacji. Aplikacja niedawno prześcignęła Instagram, aby stać się trzecią największą siecią społecznościową na świecie, po tylko Facebooku i YouTube. W tym samym czasie słyszeliśmy o planach TikTok uruchomienia reklam w celu monetyzacji swojej ogromnej bazy użytkowników. Nie jest to zaskoczeniem – każda platforma z treściami napędzanymi przez celebrytów, która rozwinęła się tak szybko, w końcu będzie musiała znaleźć sposoby na zarabianie. Ale jeśli chodzi o reklamy TikTok, nie wszyscy są przekonani, że jest to właściwy kierunek dla tej nowej aplikacji. Badanie przeprowadzone przez Frost & Sullivan wykazało, że 50% użytkowników odinstalowało aplikacje, ponieważ nie podobały im się lub nie były przydatne. Jednak istnieją plusy i minusy zarówno dla reklamodawców i użytkowników, jeśli chodzi o reklamy TikTok – spójrzmy na obie strony tej historii!

Zalety TikTok Ads

  • Ogromna publiczność – TikTok ma ponad 500 milionów użytkowników na całym świecie, karlejąc inne sieci społeczne. Istnieje ogromna szansa dla marek, aby dotrzeć do nowych klientów i rozszerzyć swój zasięg z reklamami TikTok.
  • Przywiązanie do marki – TikTok ma zaangażowaną i bardzo lojalną bazę użytkowników. Jest to świetna wiadomość dla marek.
  • Wydajne kanały – TikTok ma krótki format, który pozwala markom tworzyć wysoce angażujące reklamy, które przykuwają uwagę odbiorców. Oferuje również marketerom kilka dobrych opcji umieszczania reklam, w tym audio, pre-roll i sponsorowane soczewki.
  • Przydatne targetowanie – Baza użytkowników TikTok jest bardzo zróżnicowana i ułatwia markom znalezienie odpowiedniej grupy odbiorców dla swoich reklam. .
  • Tiered pricing – TikTok oferuje elastyczność dla marek z różnymi budżetami. Chociaż koszt jest różny, jest bardziej przystępny niż inne sieci społecznościowe, a TikTok oferuje markom opcję uruchamiania reklam z niższym kosztem za zaangażowanie.
tiktok ads

Wady TikTok Ads

  • Niejasny zwrot z inwestycji – Trudno powiedzieć, jak dobrze będą działać reklamy na TikTok. Istnieje mnóstwo pytań dotyczących skuteczności reklam, w tym jak wielu użytkowników je zobaczy. Jeśli chodzi o reklamy o krótkiej formie, nie jest również jasne, ile osób faktycznie kliknie przez nie.
  • Piętno ad-blockingu – TikTok został już skrytykowany za stworzenie platformy, która doprowadzi do większej ilości reklam. Jeśli reklamy TikTok staną się zbyt irytujące, użytkownicy mogą po prostu zablokować je całkowicie. TikTok będzie musiał przejść linię między byciem użytecznym dla marek a utrzymaniem swojego wizerunku w nienaruszonym stanie.