Click Through Rate – do czego służy?

ctr

Skuteczny marketing internetowy wymaga znajomości wielu pojęć charakterystycznych dla czynności promocyjnych w sieci. Jednym z nich jest współczynnik klikalności, który pozwala na określenie stosunku pomiędzy liczbą kliknięć a ilością wyświetlanych reklam. Podpowiadamy, czym dokładnie jest Click Through Rate i jakie ma znaczenie.

Click Through Rate – co to jest?

Click Through Rate to doskonały sposób na określenie efektywności danej reklamy. To jeden z najistotniejszych mierników skuteczności prowadzonej strategii marketingowej. Wysoki współczynnik klikalności oznacza duże zainteresowanie odbiorców i trafiania w ich indywidualne gusta. Może odnosić się nie tylko do płatnych reklam, ale też do wyników wyszukiwania, e-maili oraz powiadomień typu push. Odnoszenie się do omawianego współczynnika pozwala na szybką reakcję w przypadku nieprawidłowo prowadzonych kampanii. W ten sposób można uniknąć wielu kosztownych błędów i odnosić się do zmieniających się oczekiwań klientów.

Współczynnik klikalności – jak na niego wpływać

Istnieje szereg sposobów umożliwiających wpływanie na CTR. Warto zwrócić uwagę na każdy z nich, co pozwoli na dostosowywanie się do potrzeb odbiorców na bieżąco. W omawianym przypadku najistotniejsze kwestie to:

  • Personalizowanie treści – indywidualizacja contentu ma istotny wpływ na współczynnik Click Through Rate. Merytoryczne treści oraz tzw. buyer persony przyciągną uwagę poszukiwanej grupy docelowej, a jej przedstawiciele będą doceniali wysiłek osoby promującej daną markę.
  • Nienachalność reklamy – odpowiednie wyczucie w kontekście treści marketingowych to ważna kwestia, która wymaga monitorowania. Natarczywe komunikaty będą odpychały potencjalnych klientów, co przełoży się na niski współczynnik klikalności. Często popełniane błędy to zbyt duża ilość wyskakujących wiadomości oraz nachalne okienka typu pop-up.
  • Odpowiednia zachęta – w celu przyciągnięcia uwagi odbiorców warto stawiać na wezwania „Call to action”. Krótkie teksty zachęcające do zapoznania się z ofertą potrafią być bardzo skuteczne.